Sundhedsskolen . Jugendhuset . Lundvej 39 . 6800 Varde . info@sundhedsskolen.dk

Sund livsstil med krop og sind i balance

19. april 2011

En erfaren læge, TV-læge og topidrætskvinde, Charlotte Bøving og broderen Christian Bøving – kongelig livlæge på kongeskibet Dannebrog . En fælles ambition om at udvikle et koncentreret kursusforløb med fokus på, hvordan mennesker kan lære en livsstil, som både er sund for kroppen og for psyken. “At blive lidt sundere resten af livet”…

Det er klangbunden under Jugendhusets Sundhedsskole i Varde, som i september 2010 første gang åbnede dørene for kursister. Sundhedsskolen består af tre intensive kursusdage. Målgruppen er både private enkeltpersoner og hold af medarbejdere i virksomheder.

– En sund livsstil handler ikke kun om at tabe sig, men om at optimere alle faktorer, som tilsammen bestemmer, om vi lever et sundt liv. Der er både en fysisk og en psykisk dimension, som skal tilpasses. Nogle af de vigtigste redskaber i processen er viljestyrke, mindset og målsætning. På Jugendhusets Sundhedsskole kombinerer vi det bedste fra den fysiske og den mentale verden, så kurset kommer hele vejen rundt om de elementer, der kan skabe et liv i balance. Mennesker, som er i fysisk og psykisk balance, yder mere, præsterer bedre og føler sig godt tilpas, mens de gør det.

Charlotte og Christian Bøving er praktiserende læger og driver deres praksis Lægerne Jugendhuset i stueetagen i det renoverede Jugendhuset i Varde. De unikke rammer er en betydningsfuld medspiller i Jugendhusets Sundhedsskoles aktiviteter.

Charlotte har gennem seneste 2 år været lægelig konsulent på TV2 og fast inventar i GO`Morgen Danmarks sendeflade, hvor hun har givet danskerne sundhedsoplysning og god råd og vejledning. Derudover er hun kendt fra TV2 programmerne BS og Basserne og DR1 programmerne Dopingepidemien med Jesper Skibby. Og snart er hun atter TV aktuel med DR2 programmerne “Lægen flytter ind”, hvor hun flytter ind hos 6 livsstilsramte danskere og deres familier, og vender op og ned på deres vaner og sundhedstilstand.

Christian Bøving har været læge for specialstyrkerne – og er nu senest blevet sejlende læge på kongeskibet dannebrog, hvor han passer på den Kongefamilien og besætningen på Kongeskibet.

De to kursusledere har i øvrigt hver et motto, som vil være bærende vægge i undervisningen på Jugendhusets Sundhedsskole.

Husk smagsoplevelsen. Du behøver ikke spise hele kagen.

Du kan, hvad du vil. Du skal bare vide, hvor du vil hen.

Hvert kursusforløb i Jugendhusets Sundhedsskole består af tre koncentrerede kursusaftener eller -dage.